Day #7 Back to Nairobi - Reisverslag uit Narok, Kenia van Milou,Noor,Dorine,Hans,Maurice Smits - WaarBenJij.nu Day #7 Back to Nairobi - Reisverslag uit Narok, Kenia van Milou,Noor,Dorine,Hans,Maurice Smits - WaarBenJij.nu

Day #7 Back to Nairobi

Blijf op de hoogte en volg Milou,Noor,Dorine,Hans,Maurice

01 Maart 2016 | Kenia, Narok

Daar zitten we dan, back in Nairobi...

Vandaag….? Het begint heel vroeg… Maar eerst… voor het slapen moesten we nog even de sterren tellen. Werkelijk onmogelijk, in de Maasai zie je ’s nachts de Milkyway. Voor de liefhebbers, “the Lion King” is wat dat betreft heel accuraat. Niet te fotograferen, maar waard om hier te melden.

Maar goed, vandaag, om kwart voor 6 gaat de wekker (!), very early morning game drive. Hans is de enige die geen last heeft van een ochtend humeur, wij zijn maar stil. Maar toch wel cool, in het donker de savanne op… Een Hyena, nog één, weer één… lelijkerds… De zon komt op, het is mooi en zijn er allemaal weer, Thomson Gazelle’s, Impala’s, Topi’s, Pumba’s, Olifanten, Giraffen, deze keer met een jong, heel mooi… Aasgieren, Struisvogels… Maar we gingen zo vroeg voor de actie. ’s Ochtends zijn de dieren het meest actief, dus dat was het plan. Het wordt 7 uur, half 8, 8 uur, we zouden om half 9 weer terug zijn voor het ontbijt. Het is heel mooi, maar is er nog een toetje voor ons? We komen een andere auto tegen, de cheetah’s van gisteren zijn weer gespot. OK, op het laatste stukje terug naar de lodge rijden, proberen we deze nog een keer te spotten. Ja, daar zijn ze. Wat zijn het toch prachtige dieren. Een moeder met haar jong. En dan… ze staat op, sluipt door het gras. Maxwell ziet het aankomen, ze gaat voor de gazelle…. We zijn opgewonden.. Echt waar. En dan schiet ze naar voren, in 3 sec naar 100 km per uur… Werkelijk ongelooflijk… Eén bochtje, nog één en dan Hebbes! We rijden er naar toe, de cheetah heeft de gazelle bij de keel en het jong komt aanlopen. De jacht “life” zien is beyond believe, zo uitzonderlijk. De snelheid, het instinct.. Ze houd de gazelle bij de keel vast totdat deze overlijdt. Het jong begint te knagen aan de kont. Dan gaat de moeder rechtop zitten en scant de omgeving af. Ze zijn safe. Ze gaat liggen, terwijl haar jong begint te eten. We zien haar het rauwe vlees verscheuren… Zielig? Nee, geen moment, zo werkt de natuur, dit is ‘the circle of life” Natuurlijk schieten we tig plaatjes, wederom een uitzonderlijke ervaring op ons lijstje. Maxwell is al meer dan 10 jaar een gids en beaamt dat het zien van een jacht op zo’n korte afstand een schot in de roos is, ook voor hem als gids .

Terug naar de lodge, een ontbijtje en de hele staf komt afscheid nemen. We voelden ons speciale gasten, zo hartverwarmend was de ontvangst, de gastvrijheid , de service en het afscheid. Dit was 5 plus sterren voor ons.

We scheuren door de savanne terug naar de main road, en dan terug naar Nairobi. Het schiet op tot de laatste rotonde, die kostte meer dan een uur om te passeren…. Is prima, ook dat is Afrika, niet altijd efficient, maar ach, alsof wij geen files hebben in NL.

We checken in in het hotel en hebben net gegeten in het Hotel. Het was een heel bijzondere reis! Nico heeft ons hier uiteindelijk naar toe gebracht. We snappen nu beter, dat hij zo veel zin had om hier naar toe te gaan. Domme pech was zijn noodlot. Wij hebben hem nog een keer heel dicht bij ons gevoeld. En we waren samen ook heel verbonden bij dat moment. We koesteren dit voor altijd. We hebben elkaar vast gehouden en.. we hebben genoten, en ook heel veel gezien, gelachen en plezier gehad.

Noortje is ons nu aan het inchecken.. De zin vd dag “wat een ruk wifi hier, het duurt heel lang. Maar de week was meer dan perfect en we hebben weer zin om terug naar huis te gaan en jullie allemaal weer te zien. Alle reacties op onze blog ook highlights van iedere dag, fijn om al die betrokkenheid te zien. Bij ieder Wifi moment ging er wel iemand checken wie wat geschreven had. Allemaal bedankt, het maakt de reis compleet!

Tot snel!

Hans Dorine Noortje Milou en Maurice15

• 01 Maart 2016 - 19:37

Wim En Ger:

Wat fijn dat de reis voor jullie allen zo bijzonder is geweest. Wij kunnen ons op "afstand" er helemaal iets bij voorstellen door jullie prachtige verhalen en foto's.
    Wij wensen jullie een goeie reis naar Nederland en zien jullie in Waspik.

Tot gauw Wim en Ger.

• 01 Maart 2016 - 21:02

Mien:

Wat fijn voor jullie allemaal dat de reis zo goed is verlopen, hele mooie dingen gezien en beleefd.
    allemaal wel te rusten voor strak en slaaplekker, zodat jullie weer uitgerust aan de reis naar Nederland kunnen beginnen.
    Ik wens jullie een goede reis.
    Liefs en tot gauw. Mien.

• 01 Maart 2016 - 21:06

Rianne:

Zo mooi omschreven de jacht op de gazelle. De dieren in het wild te zien is wel prachtig denk ik; kijk je straks weer met andere ogen naar documentaires over de natuur. Nu weer op weg terug naar huis... Een goede reis en tot gauw!

• 01 Maart 2016 - 21:44

Huub En Corrie:

Wat weer een mooi verslag.
    We wensen jullie een goede reis terug.
    dat zal wel weer even wennen zijn
    Het is nog nat en geeft nog sneeuw
    Tot gauw in waspik groetjes van ons.

• 02 Maart 2016 - 17:22

Jolanda Vermeulen:

Een goede terugreis
    en een welkom thuis!!!

tot gauw.
    lieve groet van Arjan en Jolanda.